آغاز جشنواره استانی تئاتر بچه‌های مسجد در قزوین 

مدیر واحد هنر‌های نمایشی حوزه هنری استان قزوین از آغاز برگزاری جشنواره استانی تئاتر بچه‌های مسجد با عنوان محرابیان در مساجد منتخب استان خبر داد.

سید قاسم قوامی گفت: در آذرماه سال گذشته پس از فراخوان جشنواره تئاتر مردمی بچه‌های مسجد با عنوان "محرابیان" دبیرخانه این جشنواره در استان شکل گرفت و ۲۲ گروه از استان قزوین در سامانه ملی محرابیان ثبت نام کردند.

این گروه‌ها پس از در اختیار قرار دادن متن‌های نمایشی در نهایت ۱۸ گروه در قزوین، الوند و اقبالیه تشکیل شد و در نهایت ۱۲ گروه مجوز حضور در این رویداد را کسب کردند. برگزاری تئاتر مردمی بچه‌های مسجد در سه مرحله برنامه‌ریزی شده است که دو مرحله از برگزاری این نمایش‌ها سال گذشته پس از نماز مغرب و عشاء در مسجد استان قزوین اجرا شد و گام سوم تئاتر بچه‌های مسجد از امروز تا ۲۸ اردیبهشت ماه با اجرای پنج اثر در قالب ۵۲ اجرا در ۲۱ مسجد برگزار خواهد شد.

 در مجموع، ۱۱ نمایش و ۱۱۰ اجرا در ۷۵ مسجد برگزار می‌شود و اختتامیه جشنواره ۲۸ اردیبهشت ماه برگزار خواهد شد و سه اثر به دبیرخانه ملی جشنواره ارسال می‌شود.

 اولین جشنواره استانی تئاتر مردمی بچه‌های مسجد استان قزوین در ۲۰ اردیبهشت با حضور ۱۱ اثر نمایشی که هشت اثر آن را آقایان و چهار اثر را بانوان تولید کرده اند در امامزاده اباذر برگزار خواهد شد.

 اجرای تئاتر‌های آپارتمانی در سال جدید از برنامه‌های پیش روی حوزه هنری استان است و به صورت آزمایشی در چند آپارتمان اجرا خواهد شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.